ТУРБО

0878 99 99 00 / 0899 799 999

Премахване на DPF

премахване на dpf

Премахване на DPF филтъра за твърди частици в София

DPF филтъра за твърди частици премахват 85 % или повече от саждите. При определени условия могат да постигнат ефективност за отстраняване на сажди, приближаваща се до 100 %. Някои филтри са произведени за еднократна употреба, предназначени за изхвърляне или замяна когато се натрупат с пепел. Други са предназначени за изгаряне на натрупаните прахови частици или пасивно чрез използване на катализатор. Или чрез активни средства, като горелка, която загрява филтъра, за да успокои температурата на горене. Това се постига чрез програмиране на двигателя, който да работи по начин, който повишава температурата на отработените газове. Заедно с допълнителен инжектор за гориво в изпускателния поток, който впръсква гориво. За да реагира с каталитичен елемент и да изгори натрупаните сажди в DPF филтъра, или чрез други методи. Това е известно още като регенерация на филтъра. Ако филтъра се запуши напълно, трябва да се извърши премахване на dpf филтъра от специалист в специализиран автосервиз.

Премахване на DPF и почистване на DPF в София

Почистването също се изисква като част от периодичната поддръжка и трябва да се извършва внимателно, за да не се повреди DPF филтъра. Неизправността на инжекторите за гориво или турбокомпресора, което води до замърсяване на филтъра със сурово дизелово или двигателно масло, също може да наложи почистване. Процесът на регенерация протича при високи скорости, по-високи от тези, които обикновено могат да бъдат постигнати при градски условия. Ако водачът управлява автомобила под 60 km/h, DPF филтъра може да не се регенерира правилно. Продължаването на работата след тази точка може да развали DPF филтъра напълно. Някои по-нови дизелови двигатели, могат също така да изпълняват така наречената паркирана регенерация. При която двигателят увеличава оборотите до около 1400, докато е паркиран, за да повиши температурата на отработените газове.

Изхвърляне на вредни емисии от DPF филтъра

Премахване на DPF. Дизеловите двигатели произвеждат различни частици по време на изгарянето на сместа, като гориво и въздух поради непълно изгаряне. Дизеловите прахови частици в резултат на непълно изгаряне на дизеловото гориво, произвеждат частици сажди с черен въглерод. Тези частици включват малки частици, които са по-малки от един микрон. Това води до запушване на DPF филтъра за твърдите частици и автомобилът влиза в авариен режим. В този случай трябва да се премине към почистване или премахване на филтъра за твърди частици и да се замени с нов. Саждите и другите частици от дизеловите двигатели влошават замърсяването с прахови частици във въздуха и са вредни за здравето на хората. Новите DPF филтри за твърди частици, могат да улавят от 30 % до 95 % от вредните сажди.

Регенерация на dpf филтъра за твърди частици

С оптимален dpf филтър за твърди частици емисиите на сажди могат да бъдат намалени до 0,001 g/km или по-малко. Качеството на горивото също влияе върху образуването на тези частици. Дизеловото гориво с високо съдържание на сяра, произвежда повече частици. Горивото с ниска сяра произвежда по-малко частици. Регенерирането на dpf филтъра за твърди частици на дизеловите автомобили. Се характеризира с динамично равновесие между саждите които се улавят и саждите, които се окисляват във филтъра. Скоростта на окисляване на саждите зависи от температурата на филтъра, натоварването на сажди във филтъра и редица други фактори. Непрекъснато регенериращите филтри работят при балансирана температура, която може да се определи чрез лабораторно измерване. За да се улесни регенерацията на филтъра на дизелови двигатели в реална работа.

Пасивна и активна регенерация

Температурата на отработените газове трябва да се повиши или температурата на запалване на сажди трябва да се понижи с помощта на катализатор. Регенерацията може да се случи само когато условията са в рамките на предварително зададените спецификации за нуждите на този двигател. Процесът на регенерация става чрез повишаване на температурата на DPF филтъра около 1100°F или 600°C и достатъчно количество кислород се осигурява директно към DPF. Има два вида регенерация на dpf филтъра за твърди частици, които могат да възникнат без външна намеса от водача или механика. Първата е пасивна регенерация, която се случва, когато високите температури на отработените газове, достигнати по време на интензивна употреба. Това се случва когато пътувате с автомобила по автомагистрала или на дълъг път на високи обороти.

Защо премахване на dpf филтъра за твърди частици се забранява от закона?

Премахване на DPF в София. Когато дизеловото гориво изгаря, се генерират много повече сажди, отколкото при бензиновите автомобили. Катализаторите се монтират на всички автомобили, за да направят газовете по-безопасни и по-екологични. Но тези катализатори все пак пропускат частици сажди в атмосферата. Ето защо са въведени dpf филтри за твърди частици и са поставени законни изисквания за справяне с високите нива на сажди, генерирани от дизелови двигатели. Промените в европейските регулации за емисиите, които бяха обявени през септември 2009 година. Въведоха мерки за контрол на количеството сажди, които автомобилите могат законно да изпускат в атмосферата. За да се съобразят с новите строги стандарти, всички дизелови превозни средства. Които са произведени след това, трябва да имат задължително dpf филтър за твърди частици, които да пречистват саждите, преди да излязат от изпускателната система.

Задължително ли е автомобилът да има dpf филтър за твърди частици?

Понастоящем всички дизелови автомобили в Европа са задължени да имат инсталиран dpf филтър за твърди частици за намаляване на вредните емисии от сажди. Тогава дизеловите частици изгарят автоматично. Другото е активното регенериране на DPF филтъра, където ECU е програмиран да инициира инжектиране на гориво след изгаряне. За да повиши температурата на отработените газове и да изгори дизеловите частици, когато филтърът се напълни около 45 %. Някои системи ще впръскват допълнително гориво в цилиндъра при изпускателния ход. Който ефективно изпраща горещи газове в окислителния катализатор на DPF филтъра, повишавайки температурата му достатъчно, за да може въглеродът да реагира с излишния кислород. Други системи разчитат на нагревателен елемент точно пред DPF, за да повишат температурата. Премахване на dpf филтъра за твърди частици не е желателно

Какво представлява филтърът за твърди частици и как работи?

Премахване на DPF в град София. Всички собственици на дизелови автомобили рано или късно се натъкват на горяща икона на филтър за твърди частици. Обикновено този сигнал показва намаляване на ефективността на устройството и поради това мощността намалява и потокът се увеличава. Характеристиките на работата на дизеловите автомобили и опциите за решаване на проблеми със сажди могат да бъдат описани подробно в статията. Устройство за дизелова изпускателна система. Инсталиран е дизелов филтър за твърди частици за намаляване на твърдите частици в отработените газове. С пристигането на стандарта Евро-5 в Германия присъствието му е задължително за всички леки автомобили с дизелов двигател, внесени и произведени в страната. Ефективността на отстраняване на сажди от новите филтри достига 99,7%.

Как работи филтърът за твърди частици?

Принципът на действие на устройството е прост: частици сажди, преминаващи през филтъра, който е един вид „сито“, се забиват в клетъчната структура. На входа и изхода на устройството има сензори за температура и диференциално налягане, които оценяват ефективността на неговата работа. Въз основа на принципа на действие е логично да дойде момент, когато повечето филтърни клетки са пълни. Двигателят става по-труден за работа, което води до загуба на мощност за водача. Диагностика на филтъра за твърди частици. Видове филтри за твърди частици. На съвременните автомобили се използват няколко варианта на устройства, които се различават по конструктивни характеристики, принцип на действие и филтриращ материал. Условното разделяне на типове следва метода на регенерация – това са DPF и FAP филтри.

Какво е DPF?

Премахване на DPF. DPF е стандартен филтър за твърди частици, обикновено направен от силициев карбид или керамика. За почистване на устройството се използва активна и пасивна регенерация, която се стартира при достигане на определена температура на отработените газове. Филтри от този тип се инсталират основно на автомобили от концерна VAG. FAP филтрите са разработени от концерна Peugeot-Citroen. Те използват система за регенерация, която изисква специална добавка – Eolys. С негова помощ се постига температурата, необходима за изгаряне на филтъра, поради допълнително окисляване на отработените газове преди влизане в самото устройство. В допълнение към френските марки, подобна технология се използва от Ford, Toyota и някои други производители. С приемането на стандартите Euro 6, бензиновите двигатели с директно впръскване на гориво също трябва да бъдат оборудвани с филтри за частици за контрол на ултрафините частици.

Пасивна, активна и принудителна регенерация

Регенерацията на дизелови филтри за твърди частици е метод за самопочистване чрез изгаряне на уловени частици сажди. Регенерацията е два вида: пасивна и активна. Пасивната регенерация работи при определени условия на шофиране – изисква се да задържи около 2500 оборота в минута от 20 минути до половин час. Това е необходимо, за да се затоплят отработените газове до 600 ° C. В града е нереалистично да започне пасивна регенерация, така че периодично е необходимо да се правят дълги пътувания по магистралата. Технологията FAP позволява регенерацията да започне, без да се достигне необходимата температура поради допълнително нагряване от добавката. Eolys или Infineum течност се използва като добавка, която се съхранява в отделен резервоар. Недостатъкът на FAP филтрите е, че по време на изгарянето на добавката частиците се утаяват по стените на устройството и вече не се отстраняват от него.

Активната регенерация

Активната регенерация се случва, когато пасивното изгаряне не успее. ECU оценява пълнотата на устройството според информацията от сензорите и издава команда за допълнително впръскване на гориво за повишаване на температурата. Принудителната регенерация, както се досещате от името, е принудена в ръчен режим. Всъщност това е вариант на активна регенерация, когато количеството сажди достигне определен праг. С помощта на диагностично оборудване, в ECU се включва сервизна програма, при която оборотите на празен ход ще се увеличат до 1500-2000 оборота в минута. В този режим двигателят трябва да работи на място до 30 минути. Симптоми на неизправност. Тъй като собствениците често пренебрегват правилната работа на филтрите за твърди частици, регенерацията няма време да започне или завърши преди края. Това е особено важно за България, тъй като нашето гориво далеч не е с най-добро качество.

Как се извършва регенерацията

Регенерацията е процедура за самопочистване на филтъра. Извършва се по различни начини, в зависимост от вида на филтъра и директно от алгоритъма за стартиране на регенерацията. Методът за самопочистване е прост: всичко, което се е утаило във филтърните канали, е изгорено. За това се използва гориво, подавано или допълнително през дюзите на двигателя, или чрез отделна специална дюза. При температура от 600-800 градуса саждите във филтъра изгарят макар и не винаги. FAP се отличава с наличието на специална течност, която се излива в отделен резервоар. Тази течност се нарича Eolys, тя действа като катализатор за намаляване на температурата на изгаряне на сажди. В тази система регенерацията протича при 400-450 градуса. Регенерацията е спонтанна и принудителна. В първия случай ECU го стартира въз основа на показанията на сензорите за температура и диференциално налягане.

Извършване на самата регенерация

Обикновено регенерацията, в зависимост от марката на превозното средство и условията на експлоатация, може да се извършва на всеки 1500 – 5000 километра. Ако започне да започва по-често, тогава филтърът скоро ще приключи: процедурата не може да гарантира, че параметрите на температурата и разликата в налягането влизат в нормата. Най-вероятно отлаганията във филтъра са се преместили на етапа, когато вече не могат да бъдат изгорени. Услугите не обичат да позволяват принудително регенериране. Първо, може да бъде просто опасно: температурата се повишава силно, автомобилът трябва да е разположен далеч от горими и запалими материали. На второ място, ако спонтанната регенерация не помогне, тогава принудителната регенерация едва ли ще даде нещо. ECU обаче не винаги е в състояние да започне регенерацията. Тази процедура изисква определени условия: достатъчно дълго праволинейно движение на автомобила с относително еднаква висока скорост.

Регенерация в градски условия

В градски режим понякога такива регенерации не може да се осъществят. За това не се препоръчва да се прекъсва стартираната регенерация. Това е голямо неудобство. Пристигнахме на работа – и тук тече регенерация. Седнете и изчакайте 10-15 минути, или по-добре просто карайте по магистралата. И ако двигателят е изключен принудително, тогава регенерацията няма да бъде завършена. Следователно, след следващото стартиране и загряване, ще има нова регенерация, докато процедурата завърши правилно. Може би това е всичко основно, което трябва да знаем за регенерацията. Нека преминем към следващия въпрос: защо филтърът за твърди частици се запушва? Какво влияе върху живота на филтъра за твърди частици? Очевидно е, че филтърът бързо „убива“ излишните сажди в отработените газове. Причините за увеличаване на количеството сажди са само две: излишъкът от гориво и липсата на въздух.

Какво е добро и кое е лошо

Липсата на въздух може да бъде уредена от самите собственици. Въпреки това, дори ако всичко е наред с двигателя, с течение на времето филтърът ще се повреди поради естествено износване или критично запушване при голям пробег. И дори ако собственикът поддържа автомобила добре, кратките зимни пътувания от вкъщи до работа или до магазина също намаляват ресурса. Двигателят понякога няма време за загряване и просто няма време за стартиране на регенерацията. Филтърът постепенно се запушва със сажди. Тук възниква въпросът: какво да правя с него? Има няколко начина за решаване на проблема, но сред тях има само един добър. Първият метод е да замените филтъра с нов, като извършите премахване на DPF филтъра. Добре, не е лошо. Само оригиналният филтър струва понякога 3 – 4 хиляди лева. Вторият метод е да инсталирате аналогов. Това е едно от най-жалките решения на въпроса. Факт е, че оригиналният филтър не е просто толкова скъп, той използва благородни метали, така че цената му не може да бъде ниска.

Аналогов самоизработен филтър

Тези аналози или универсални филтри са не само безполезни, но и опасни. Спомняте ли си за регенерацията? Така че не всички от тях са в състояние да оцелеят в тази операция и са регистрирани достатъчно случаи на пожар. За да се откаже идеята да се поставят някакви съмнителни глупости вместо филтър. Такъв аналогов самоизработен филтър няма да гарантира, че показанията на сензорите на филтъра са в допустимите граници и грешките ще се появяват отново и отново. И накрая, третият начин е да премахнете физически филтъра за твърди частици с програмно отстраняване от системата. Това е най-добрият начин да се отървете от проблема веднъж завинаги. Няма да има фатални последици, освен ако самата киселинност в миризмата на отработени газове не изчезне. Но това, мисля, не е страшно. Симптоми на запушен филтър за твърди частици. Мощността намалява, особено при ниски обороти, разходът на гориво се увеличава. Двигателят работи неравномерно на празен ход.

Кодове за грешки

Нивото на маслото се повишава. Причината е разреждане на горивото поради чести опити за регенерация и проникване на част от горивото в картера на двигателя с вътрешно горене. При работещ двигател се чува съскащ звук. Кодове за грешки, P2002 – нисък капацитет на филтъра, P242F – натрупване на пепел, P2452, P2453, P2454 – грешки поради сензор за налягане A който е пред филтъра. Възможно е да има неизправност в електрическата верига, късо съединение или скъсани проводници. P2458 – Процесът на регенерация не е завършен, P2463 – запушване на филтъра. P246B – регенерацията не може да започне, P0471. P0472 – сигнал за проблем поради сензора за налягане на отработените газове. 00480a, 00481a на BMW – високо налягане на отработените газове, филтърът е запушен. Те могат да бъдат допълнително като, P1901, P1958, P2080, P242A, P242B, P246E, P246F. Запушен филтър за твърди частици. 3 варианта за решаване на проблема със запушените сажди. Промиване на филтъра за твърди частици.

Почистване на филтъра за твърди частици

Ако принудителната или аварийна регенерация не помогне, можете да опитате да почистите саждите с Liqui Moly, DPF Cleaner, TUNAP 131 и други. Или в краен случай да преминете към премахване на DPF филтъра за твърдите частици. Промиването може да се извърши както с отстраненото устройство, така и без демонтиране, подавайки течност за промиване под налягане в отвора на усукания сензор. Почистването по този метод има смисъл да се направи със средно запушване, но филтърът пак няма да работи дълго време. Инсталиране на ново устройство. Смяната на филтъра е най-скъпият начин за отстраняване на проблема. Оригиналните устройства могат да струват до 3 000 лева, дори за модели от среден клас. Освен това ще трябва да похарчите пари за работа по подмяна на услуги.

Премахване на DPF филтъра за твърди частици

Устройството трябва да бъде физически изрязано. Може да бъде заедно с катализатора, ако е изчерпало ресурса си и да бъде изключено в програмата ECU. Цена – от 50 до 80 лева, в зависимост от модела на автомобила. Премахване на DPF в София. Радикален, но най-ефективен начин, който се предпочита от повечето собственици на автомобили. Каква е програмата и физическото премахване на филтъра за твърди частици. Ако премахнете филтъра за твърди частици ще имате следните ефекти. Опушването се увеличава с рязко издухване. Колата няма да пуши постоянно. Увеличава се емисията на частици сажди. Това няма да повлияе на преминаването на техническия преглед, но натоварването е по-голямо върху околната среда. Пътуването до Европа ще бъде ограничено. Грешките и проблемите изчезват в бъдеще. Ще имате значителни икономии на разходи след подмяната. Проблемите с мощността и увеличената консумация изчезват. Можете да използвате по-евтини моторни масла.

Как да премахнете филтъра за твърди частици правилно

Премахване на DPF. Процедурата се извършва на два етапа: Специалиста работи физически до премахне на устройството. Саждите могат да бъдат заменени с ограничител на пламъка или чрез отваряне на филтъра, извадете самия филтър, заварете и го поставете на място. Разходите и времето за работа зависят от модела. Софтуерно деактивиране на филтъра за твърди частици. Това е задължителната част. Без него ECU постоянно ще дава грешки. Редът на работа не е важен. Основното при деинсталирането е да деактивирате програмно управлението и регенерацията на устройството, а не само да нулирате грешките. В допълнение към софтуерното деактивиране на саждите е възможно да се подобри поведението и характеристиките на автомобила, като се използва чип тунинг. Увеличете мощността и въртящия момент до 36% за турбо дизелите. Оптимизирайте работата на автоматичната скоростна кутия. Премахване на филтъра за твърди частици зависи от сложността на работата.