Балансиране на турбокомпресори

балансиране на турбокомпресори

Балансиране на турбокомпресори

Балансиране на турбокомпресори. Този процес е най – важният от цялото рециклиране на турбото, тъй като оборотите, които се развиват в турбокомпресорите са много високи и всеки дебаланс може да доведе до сериозни повреди. Преди да започне балансирането задължително трябва да се балансират колелата в двете равнини. Те се балансират всяко поотделно, като ние използваме баланс машина Schenc; и EVB; 170 000 оборота за нормални коли и EVB 250 000 оборота за състезателни автомобили. От голяма важност е всички компоненти да се поставят така, че турбокомпресора да бъде една съвършена и успешно работеща единица. Понеже не всички елементи са балансирани е необходимо да се балансират всички заедно като едно цяло (става въпрос за работни колела, вал, лагерно тяло и лагери) като за целта се използва машина за баланс на средното тяло. Последната фаза е да се извърши проверка на турбокомпресора за вибрации, наличието на такива би довело до силен шум. За тази проверка ние използваме специализирана машина от водещ доставчик на такъв род машини Vibration и Sorting. Ако рециклирания турбокомпресор премине и през този последен етап на проверка успешно, значи е готов за поставяне и е в отлично състояние. След балансирането се проверяват луфтовете на лагерите, а диафрагмения клапан се настройва според изискванията на производителя.

.