ТУРБО

0878 99 99 00 / 0899 799 999

Информация за турбо

информация за турбо

Информация за турбо

През 90-те години сред водещите световни производители и разработчици на дизелови двигатели се формира концепцията. Че турбо компресорната система се разглежда като средство за принуждаване на двигателите. А по-голямата част от съвременните базови дизелови модели са проектирани и разработени с компресор. Информация за турбо. В същото време турбо компресорната система е неразделна част от съвременния екологичен двигател. Значението на налягането на двигателя с вътрешно горене е принудителното подаване на сгъстен въздух. Към цилиндрите на двигателя чрез използване на енергията на отработените газове. Това гарантира пълнотата на изгаряне на увеличената доза гориво, което прави възможно получаването на повече мощност при същия работен обем и същата скорост на двигателя.

Устройство на турбокомпресора

Турбокомпресорът се състои от аксиално-радиален центробежен компресор и радиално-аксиална турбина, които са свързани помежду си с обща твърда ос, наречена роторен вал. Когато двигателят с турбокомпресор работи, отработените газове се подават в турбината, където отделят част от енергията си. Въртейки ротора на турбокомпресора и след това влизат в ауспуха през всмукателната тръба. На същия вал с турбиното работно колело е монтирано компресорно колело. Което засмуква въздух през въздушен филтър и го подава към двигателя под налягане. Лагерът на турбокомпресора се смазва с масло чрез системата за смазване на двигателя. Турбиното колело е излято от топлоустойчива никелова сплав и заварено към вала на ротора. Компресорното колело е изцяло излято от алуминиева сплав и е закрепено към вала на ротора със специална гайка.

Режими на работа на двигатели с турбокомпресори

За да се справят с преходните режими на работа на двигателя, те се опитват да намалят масата на турбинното колело. По този начин то ще се върти по-бързо с отработените газове. Повече информация за турбо. На теория има баланс на мощността между турбината и компресора на турбокомпресора. Колкото повече енергия имат отработените газове, толкова по-бързо ще се върти турбината и толкова повече въздух ще изпомпва компресора. Подаването на въздух и налягането към турбокомпресора без регулиране на налягането под налягане, са пряко пропорционални на енергията на отработените газове. Тоес скороста на турбината. Въпреки доста простия принцип на действие, турбокомпресорът е доста сложно устройство. Необходимо е не само много прецизно напасване на всички части в турбокомпресора. Но и перфектно координирана работа на турбокомпресора и двигателя с вътрешно горене на който е монтиран.

Информация за турбо

Самият турбокомпресор е предназначен за използване на двигатели с вътрешно горене. Като се има предвид, че двигателят с вътрешно горене, оборудван с турбокомпресор, образува термодинамична структура. Чиито функции са внимателно взаимно координирани, възможно е този тип TKR да се монтира само на двигателя, за който е предназначен. Предимства на двигател с турбокомпресор. Двигателят с турбокомпресор е по-добър, защото. Малкия двигател с турбокомпресор ще осигури мощност на големия двигател, а големият двигател ще стане още по-мощен с около 20 – 50%. ICE с TKR има намалена емисия на вредни вещества в атмосферата, тъй като турбокомпресорът произвежда допълнителен въздух в двигателя. Като по този начин става по-пълно изгаряне и без отпадъци на гориво. Осигурява се допълнителна икономия на гориво от 5 – 20 %. Колкото по-голям е обемът на двигателя, толкова по-голям ще бъде топло обмена и триенето.

Преобразуване на енергията на турбокомпресора

Информация за турбо. Малките двигатели с турбокомпресори преобразуват енергията на изгореното гориво, по-ефективно в полезна мощност. Като по този начин увеличават ефективността. Двигател с инсталиран турбокомпресор губи по-малко мощност и работи по-стабилно, когато работи на терен с голяма надморска височина. Отколкото атмосферения двигател. Самият турбокомпресор действа като шумозаглушител в изпускателната система на двигателя. Дизайнерите неуморно продължават да търсят нови решения. Тъй като температурата на отработените газове на съвременните двигатели понякога надвишава 1400 градуса. Роторите са създадени от високоякостна керамика, топлоустойчива и лека.

Съхранение и опаковане на турбокомпресори

Всички отвори на турбокомпресора по време на съхранение трябва да бъдат запечатани с технологични тапи. Опакованият турбокомпресор трябва да се съхранява в сух, проветрив склад с относителна влажност от 54 – 75%, без наличието на корозивни вещества. Мястото за съхранение не трябва да бъде пряко засегнато от атмосферните условия. Препоръчително е компанията която произвежда много турбокомпресори да ги съхранява в склад, която е оборудван със няколко вида стелажни системи. Продавачът не носи отговорност за дефектите на механизмите поради корозивни и други влияния, възникнали в резултат на неподходящо съхранение в склада. Срокът на годност на новите турбокомпресори е 1 година. Поддръжка на двигателя преди инсталиране на турбокомпресора. Поддръжката на двигателя преди инсталирането на турбокомпресора е от съществено значение за удължаване на живота на турбокомпресора. Ето защо, преди да инсталирате нов турбокомпресор, трябва: да почистите и изплакнете тръбата за подаване на масло към турбокомпресора. Задължитено трябва да смените уплътненията на фитингите.

Проверка на турбокомпресора

Полезна информация за турбо. Проверете състоянието на тръбата за източване на маслото от турбокомпресора. Не се допускат тръби за маслото които са усукани, криви и запушени!. Почистете и изплакнете тръбата много внимателно. Сменете уплътнението на фланеца на тръбата. Отворът в уплътнението трябва да бъде поне толкова голям, колкото отвора в дренажната тръба. Строго е забранено използването на уплътнител за запечатване на входа и изхода на маслото. Обслужвайте редовно маслените и въздушни филтри, подменете филтриращите елементи. Свалете и изплакнете уплътнението на вентилационната система на картера. За дизелови двигатели, измийте маркучите по които тече масло в картера. Когато монтирате, поставете правилно горепосочените маркучи. Сменете моторното масло, проверете и регулирайте горивната помпа според номиналното подаване на гориво. Проверете и регулирайте дюзите.

Монтаж на турбокомпресора

Информация за турбо. Преди да инсталирате турбокомпресора, всички транспортни тапи трябва да бъдат отстранени от турбокомпресора. Проверете внимателно точките на свързване на турбокомпресора на дизеловия двигател. Уверете се напълно, че в газовите, въздушните и маслените канали няма чужди предмети. Препоръчваме да монтирате турбокомпресора в специализиран автосервиз като Турбокомпресори.bg, от където ще получите 2 години гаранция и които са лицензирани за този вид дейност. Ако решите сами да инсталирате турбокомпресора, трябва да се спазват следните условия: Турбокомпресорът е свързан към изпускателния колектор на двигателя с входящия фланец на корпуса на турбината. Когато инсталирате турбокомпресора, дръжте фланците за вход и изход на маслото изправени. Не се опитвайте да променяте дизайна на маслените линии. Проектирането на подаването и изтичането на масло към и от корпуса на лагера се извършва от производителя на двигателя. Така че да отговаря на техническите условия и да гарантира правилната работа на смазването на турбокомпресора.

Информация за турбо

Напълнете турбокомпресора с масло, като наливате непрекъснато 40 g двигателно масло от същия клас. Което се използва в двигателя, във входящия фланец на корпуса на лагера, това е входящ отвор за масло, след което завъртете ротора на ръка след 3-4 минути. Въртенето на ротора трябва да бъде лесно, без задиране. Преди да инсталирате турбокомпресора на двигателя, проверете дали всички тръби, вход и изход на масло, вход и изход на компресора и турбина са чисти. След монтажа на дизелов двигател, проверете херметичността на връзките на въздуховодите пред и зад турбокомпресора. След като инсталирате възстановения или нов турбокомпресор, стартирайте двигателя и го оставете да работи при 1000-1100 об/мин за 15-20 минути. Налягането на маслото трябва да бъде най-малко 0,8 kg/cm 2. Проверете за изтичане на масло по връзките.

Експлоатация и сервиз на турбокомпресора

Турбокомпресорът работи в тежки условия: високи температури на отработените газове и високи обороти на вала. Маслото, подавано към турбокомпресора за смазване и охлаждане, се взима от системата за двигателно масло. Необходимо е то да е винаги чисто и да отговаря на изискванията на производителя на двигателя. Турбокомпресорът не изисква допълнителна поддръжка и сервиз по време на работа. Основният ремонт на турбокомпресора се извършва едновременно с основния ремонт на двигателя. Животът на турбокомпресора е същият като този на двигателя. Освен ако не е посочено друго в инструкциите за употреба на двигателя или превозното средство, предоставени от производителя на двигателя или превозното средство. Не демонтирайте ненужно турбокомпресора. Не правете никакви ремонти, промени или настройки на байпасния механизъм на турбокомпресора. Монтирайте турбокомпресора съгласно инструкциите за монтаж или поверете тази работа на специализирана сервизна компания, лицензирана за този вид дейност.

Препоръки за турбокомпресора

Информация за турбо. Следвайте препоръките, дадени в ръководството за обслужване на двигателя, издадено от производителя на двигателя на превозното средство. Сменете маслото в съответствие с препоръките на производителя на двигателя. Подменете и обслужвайте оборудването за почистване на масло в съответствие с инструкциите на производителя на двигателя. Проведете правилния контрол на налягането на смазочното масло в съответствие с инструкциите на производителя на двигателя. Извършете подходяща проверка или подмяна на оборудването за почистване на въздуха в съответствие с инструкциите на производителя на двигателя. Повредени тръби за подаване и източване на масло или повредени тръби, свързани към входа и изхода на компресора или турбината, незабавно ги подменете. Не прилагайте голямо натоварване на двигателя веднага след стартиране. Оставете го да работи на празен ход.

Прeдупреждение за турбокомпресора

Преди спиране на двигател с турбокомпресор, не подавайте отново газ. Необходимо е да преминете към работа на празен ход на двигателя, оставете го да работи 2 минути и след това просто изключете двигателя. Ремонтът на турбокомпресора е възможен само в специализиран автосервиз от квалифициран персонал. Обслужване на турбокомпресора. Ако автомобилът трябва да бъде ремонтиран и всички знаци показват, че проблемът е в турбокомпресора. Важно е да се установи точно дали турбокомпресорът е повреден или не. Това може да се направи с помощта на таблицата за отстраняване на неизправности на турбокомпресора. За да може новия турбокомпресор, да работи дълго време, трябва да се спазват следните инструкции. Поддържайте турбокомпресора чист. Редовно проверявайте херметичността на връзките на въздуховодите пред и зад турбокомпресора, затегнете скобите, ако е необходимо. Редовно проверявайте херметичността на входящите и изходните връзки на маслото на турбокомпресора. Не позволявайте на дизеловия двигател да работи на празен ход дълго време. За да избегнете изпомпването на смазочно масло в компресора, тъй като в режим на празен ход е възможен вакуум в корпуса на компресора.

Гаранционни задължения за турбокомпресора

При работа в прашни условия е необходимо ежедневно да се продухва филтърният елемент на въздушния филтър със сгъстен въздух. Правилната работа на турбокомпресора по време на гаранционния период е възможна само ако двигателят като цяло е в изправност и се спазват инструкциите за експлоатация. Експлоатационната годност на продукта е гарантирана при експлоатация в продължение на 12 месеца. Но не повече от 30 хиляди километра пробег на автомобил. Автобус, при условие че потребителят спазва условията на транспортиране, съхранение, инсталиране и експлоатация. Началото на гаранционния период се изчислява от датата на изпращане на турбокомпресора от производителя или от оторизиран автосервиз. Жалби и искове няма да се приемат в следните случаи, неправилна работа и поддръжка на турбокомпресора или на двигателя като цяло. Приблизително 70% от всички повреди на турбокомпресорите възникват поради навлизането на замърсено масло в лагерната част, което надвишава спецификациите за турбодизела. Чистотата на пречистването на маслото е не повече от 20-30 микрона, което води до бързо износване на основната част на вала и ротора. Прегряване на двигателя, което води до повреда на турбокомпресора.

Проблеми с турбокомпресора

Пълно или временно спиране на подаването на масло към турбокомпресора, което се характеризира с потъмняващ цвят. На ротора е син, на лагерите е почерняване и износване. Трябва да има постоянно подаване на чисто масло в необходимите количества. Лагерите на турбокомпресора могат да работят хиляди часове без забележимо износване. Използване на моторни масла, които не се препоръчват от производителя на двигателя с по-ниско качество, което води до по-бързо износване на вала и ротора. Смесване на синтетично-минерално масло – характеризиращо се с образуване на съсиреци и преминаване към асфалто подобна смес. Използване на промивни масла и промиване на двигателя, това води до незабавно износване на лагерната част. Устойчивост на смукателната система повече от 450 mm вода. Запушен въздушен филтър или без въздушен филтър. Ако не смените въздушния филтър в съответствие с изискванията на производителя, тогава има голяма вероятност от отлагане на мръсотия в корпуса на колелото на компресора. Което от своя страна, води до намаляване на въздушния поток в цилиндрите на двигателя и впоследствие до прегряване.

Предпазване от проблеми

Информация за турбо. Проникване на чужди предмети в пътищата на потока на компресора или турбината, което води до сериозни повреди на самия ротора и турбокомпресора. Като цяло чуждите предмети включват: счупени части на клапани и горивни камери. Неправилно монтирано уплътнение, части от което могат да се откачат и да попаднат в изпускателния колектор. Гайки и шайби, които попадат в изпускателния колектор при подмяна на турбокомпресора и други. Чужди предмети, попадащи върху колелото на компресора, това са елементи на въздушния филтър, парчета гума или подсилваща тел. Прах, пясък, което води до абразивно износване на лопатките на компресорното колело и износване на цилиндъра на двигателя.

Налягането на маслото в системата за смазване

Налягането на маслото в системата за смазване е под 0,8 kgf/cm 2 на празен ход. Това води до износване на покритието от шийките на ротора, причинява износване на О-пръстени и прегряване на ротора. Премахване на масления филм от носещите повърхности. Изисква се необходимото ниво на масло и налягане от маслото, влизащо в лагерния възел на турбокомпресора. Смазва носещите повърхности, охлажда и амортизира ротора на турбокомпресора. Налягане на картер ните газове, поради увеличено износване на цилиндъра и буталото. Не работеща вентилационна система на картера и други. Най-честите неизправности, свързани с турбокомпресора, са: двигателят не дава пълна мощност, излиза черен дим от изпускателната тръба. Син дим от изпускателната тръба, увеличен разход на масло, шумна работа на турбокомпресора. Маслото капе върху входящите и изходните тръби. Всички горепосочени неизправности могат да бъдат избегнати само при правилна и редовна поддръжка на двигателя.