Дроселов клапан

дроселов клапан

Дроселов клапан

Дроселният вентил е структурен елемент на системата за всмукване на бензинови двигатели с вътрешно горене с впръскване на гориво и е проектиран да контролира количеството въздух, влизащ в двигателя, за да образува гориво-въздушна смес. Между въздушния филтър и всмукателния колектор е монтиран дроселна клапа. В основата си дроселната клапа е вентилационен отвор. Когато амортисьорът е отворен, налягането в смукателната система съответства на атмосферното налягане, а когато е затворено, намалява до състояние на вакуум. Това свойство на дроселната клапа се използва при работата на усилвателя на вакуумната спирачка за продухване на адсорбера на системата за улавяне на бензиновите пари. Дроселов клапан. Дроселната клапа може да бъде механично задвижвана или електрически контролирана. Механичното задвижване на дроселната клапа в момента се използва на повечето бюджетни автомобили. Задвижването включва свързването на педала на газта и дросела с метален кабел. Елементите на дроселната клапа се комбинират в отделен блок, който включва корпуса, дроселната клапа на вала, сензора за положение на дроселната клапа и регулатора на скоростта на празен ход. Тялото на дроселната клапа е включено в системата за охлаждане на двигателя. Той също така е направил връзки, които осигуряват вентилационната система на картера и системата за улавяне на бензиновите пари. Регулаторът на оборотите на празен ход поддържа предварително определена скорост на двигателя при затворена дросела по време на пускане, загряване и когато натоварването се променя, когато се включи допълнително оборудване. Той се състои от стъпков двигател и свързан с него вентил, който променя количеството въздух, постъпващ във всмукателната система, заобикаляйки дроселната клапа. Електрически управляван дроселов клапан. Дроселов клапан. На съвременните автомобили механичното задвижване на дроселната клапа се заменя с електрическо задвижване с електронно управление, което позволява да се постигне оптималната стойност на въртящия момент при всички режими на работа на двигателя. Това осигурява намаляване на разхода на гориво, спазване на екологичните изисквания, безопасност на движението. Отличителните белези на електрическата дросела са: няма механична връзка между педала на газта и газта; регулиране на празен ход чрез преместване на газта. Тъй като между педала на газта и дросела няма плътно свързване, се използва електронна система за контрол на дроселната клапа. Електрониката в регулатора на газта ви позволява да повлияете на въртящия момент на двигателя, дори ако водачът не действа върху педала на газта. Системата включва входни сензори, блок за управление на двигателя и изпълнителен механизъм. Дроселов клапан. В допълнение към сензора за положението на газта, системата за управление използва сензор за положението на педала на газта, превключвател за педала на педала на съединителя и превключвател за положение на педала на спирачката. Системата за управление на дроселната клапа също използва сигнали от автоматична трансмисия, спирачна система , климатична система, система за контрол на скоростта. Блокът за управление на двигателя получава сигнали от сензорите и ги преобразува в контролни действия върху модула на дроселната клапа. Електрическа моторизирана верига на дроселната клапа. Дроселният модул се състои от корпус, самия дроселен клапан, електромотор, скоростна кутия, механизъм на възвратна пружина и сензори за положение на дросела. За да се подобри надеждността на модула е монтиран два сензора за положение на дросела. Като сензори се използват потенциометри с плъзгащ контакт или безконтактни магниторезистивни сензори. Графиките на промените в изходните сигнали на сензорите са насочени един към друг, което им позволява да различават блока за управление на двигателя. Конструкцията на модула предвижда аварийното положение на дроселната клапа в случай на неизправност в задвижването, която се извършва с възвратен пружинен механизъм. Неизправният модул на газта се сменя като комплект.