ТУРБО

0878 99 99 00 / 0899 799 999

Подсилващи системи

Използването на турбокомпресор в бензинови двигатели, исторически ограничени до високопроизводителни автомобили, се е превърнало в стандартна практика при двигатели с по-ниски размери, където увеличаването позволява значително увеличаване на специфичния въртящ момент. Съществуват значителни разлики в изискванията към системата за усилване на бензиновите и дизеловите двигатели на леки автомобили. При дизелите са необходими повече въздушен поток и по-високо налягане на задвижване за даден поток от гориво, а отпадъчните и двустепенните усилващи системи се изискват при по-малка плътност на въртящия момент в сравнение с бензиновите двигатели.
Системи за усилване на леки бензинови двигатели
Системи за усилване на дизелови двигатели
Контрол на усилването на налягането
Системи за усилване на леки бензинови двигатели
Докато турбокомпресорите се прилагат в производството на бензинови двигатели в продължение на много десетилетия, те се използват главно на автомобили с висока производителност, за които клиентите са готови да платят допълнителните разходи. Обемът на производството на тези превозни средства обикновено е сравнително малък. С въвеждането на намаляване на бензиновите двигатели с директно впръскване, за да отговарят на различни регулаторни граници на парникови газове и горива, това се промени. Обемите на бензиновите двигатели с турбо се увеличават бързо, докато желанието на клиента да плати за производителност може би не се е променило толкова. Тази комбинация от увеличени обеми, налягане за намаляване на разходите, както и комбинация от сравнително нови технологии на двигателя драматично промениха подхода за включване на турбокомпресор в производствен бензинов двигател за сравнително кратко време.

Фигура 1 . Криви на въртящия момент, специфични за пълно натоварване за няколко бензинови двигатели с директно впръскване с турбо
За да добиете по-добър представа за това как се е развила съвременната технология за турбокомпресор за бензиновите двигатели с намален размер и дали тя ще продължи, е полезно да разгледаме няколко примера на кривите на въртящия момент на пълно натоварване за някои усилени бензинови двигатели в категория под 2.0 L, Фигура 1.

Първо разгледайте двата примера за двигатели с единични турбокомпресори от средата на 2000-те, 2.0 L FSI (280 Nm / 147 kW) на Volkswagen и 1.4 L FSI (200 Nm / 90 kW). Тези двигатели имат максимални BMEPs от около 1,8 MPa и плътност на мощността по-малко от около 75 kW / L. Обърнете внимание също, че има компромис с плътността на мощността и минималната скорост на двигателя, при която се постига максимален въртящ момент. Тези стойности формират удобна базова линия, която отразява технологията на разположение на производителя на двигателя за икономически масово производство на двигател с директно впръскване на бензин за този период. За постигане на по-висок BMEP от 2,2 MPa, широк диапазон на въртящия момент на двигателя и по-висока плътност на мощността от 90 кВт / л в средата на 2000-те изискват два компресора, както е отразено в примера на 1.4 L TSI на Volkswagen(240 Нм / 125 кВт) двигател, който използва комбинация от суперкомпресор и турбокомпресор.

До началото на второто десетилетие на 21 век това се промени значително. През 2011 г. Ford обявиха 1.0 L EcoBoost двигател (170 Nm / 93 кВт), чиято равновесно състояние специфичен въртящ момент и конкретните стойности на мощност са много близки до тези за 1.4 L TSI на Volkswagen, но това се изисква само един wastegated турбокомпресор (в преходно работа, това 1.0 L EcoBoost достави 200 Nm въртящ момент). 1.0 L EcoBoost също показа значително намаляване на минималната скорост на двигателя, при което може да се постигне максимален въртящ момент – важно постижение, като се има предвид по-високият BMEP в сравнение с двигателите с единични турбокомпресори само няколко години по-рано. Ниската скорост на двигателя за максимален въртящ момент е критично изискване за поддържане на нисък разход на гориво при двигатели с намален размер.

За да реализира тази печалба в производителността, 1.0 L EcoBoost заедно с редица други свои съвременници разчитат на серия от налични технологии на двигателя, някои нови разработки, както и дизайнерски подход, който много по-тясно интегрира двигателя и турбокомпресора в един пакет отколкото беше правено в миналото.