Системата би турбо

системата би турбо

Системата би турбо

Системата с турбокомпресор, която използва два турбокомпресора, се нарича Twin Turbo. Първоначално бяха използвани два турбокомпресора за преодоляване на инерцията на системата, т.нар. турбо закъснения. В бъдеще областта на приложение на двойни турбокомпресори се е разширила и сега позволява значително увеличаване на изходната мощност, поддържане на номиналния въртящ момент в широк диапазон от обороти на двигателя, намаляване на специфичния разход на гориво. Съществуват три проектни схеми на системата Twin Turbo: паралелна, последователна и стъпална. Схемите се различават по характеристиките, местоположението и реда на работа на турбокомпресорите. Работата на турбокомпресорите се управлява от електронна система за управление, която включва входните сензори, блока за управление и задвижващите механизми на вентилите за управление на въздушния поток и отработените газове. Системата би турбо. Twin Turbo е търговското наименование на турбокомпресорната система, друго използвано име (синоним) Biturbo . В някои източници информацията, наречена Biturbo, означава система с паралелна схема на работа на турбокомпресорите, което не е напълно вярно. Паралелно двойно турбо. Паралелната двойна турбо система включва два еднакви турбокомпресора, работещи едновременно и успоредни един на друг. Паралелната работа се осъществява чрез равномерно разделяне на потока отработени газове между турбокомпресорите. Сгъстеният въздух от всеки компресор влиза в общия входящ колектор и след това се разпределя към цилиндрите. Паралелно Twin Turbo се използва главно за дизелови двигатели с V-образна форма. Всеки турбокомпресор е прикрепен към неговия изпускателен колектор. Ефективността на паралелната схема на турбокомпреса се основава на факта, че две малки турбини имат по-малка инерция от една голяма турбина. Благодарение на това намалено „турбо“ турбокомпресорите работят при всички обороти на двигателя, като осигуряват бързо увеличаване на налягането на нагнетяване. Системата би турбо. Сериен Twin Turbo. Серията Twin Turbo включва два турбокомпресора, които са сравними по производителност. Първият турбокомпресор работи непрекъснато, а вторият е пуснат в експлоатация при определени условия на работа на двигателя (обороти на двигателя, товар). Преходът между режимите осигурява електронна система за управление, която регулира потока от отработени газове към втория турокомпресор с помощта на специален клапан. При пълното отваряне на вентила за регулиране на отработените газове, двата турбокомпресора работят паралелно, така че системата трябва да се нарича серийна паралелна. Сгъстеният въздух от два турбокомпресора се подава към общия всмукателен колектор и се разпределя по цилиндрите. Серийната система Twin Turbo минимизира ефектите от турбо лаг и ви позволява да постигнете максимална изходна мощност. Използва се за бензинови и дизелови двигатели. През 2011 г. BMW въведе система с три последователни турбокомпресора – Triple Turbo. Двустепенно турбокомпресор. Най-технически напредналата е двустепенна турбокомпресорна система. От 2004 г. насам е използвана двустепенна турбокомпресорна система върху редица дизелови двигатели на Opel. Друг производител, BorgWarner Turbo Systems, внедрява системата в дизеловите двигатели на BMW и Cummins. Двустепенната турбокомпресорна система се състои от два различни по големина турбокомпресори, монтирани последователно в отработените газове и всмукателните (въздушните) маршрути. Системата използва вентил регулиране на потока на отработени газове и инжектиран въздух. При ниски обороти на двигателя, байпасният клапан на отработените газове е затворен. Отработените газове преминават през малък турбокомпресор (има минимална инерция и максимално връщане) и след това чрез голям турбокомпресор. Налягането на отработените газове е ниско. Ето защо, голяма турбина почти не се върти. На входа байпасният клапан е затворен. Въздухът преминава последователно през голям (първи етап) и малък (втори етап) компресор. Системата би турбо. С увеличаване на скоростта турбокомпресорите работят заедно. Байпасният клапан на отработените газове постепенно се отваря. Част от отработения газ преминава директно през голяма турбина, която се върти все по-интензивно. На входа голям компресор компресира въздуха с определено налягане, но не е достатъчно голям. Следователно по-нататък сгъстен въздух влиза в малкия компресор, където има допълнително повишаване на налягането. Байпасният клапан на компресора все още е затворен. При пълен товар байпасният клапан на отработените газове е напълно отворен. Газовете почти изцяло преминават през голяма турбина, като го въртят до максималната честота. Малки турбини спира. На входа голям компресор осигурява максимално налягане. Малкият компресор, напротив, създава пречка за въздуха, затова в определен момент байпасният клапан на налягането се отваря и сгъстеният въздух се влива директно в двигателя. Така системата от двустепенни турбокомпресори осигурява ефективна работа на турбокомпресорите при всички режими на работа на двигателя. Системата разрешава добре познатото противоречие на дизеловите двигатели между висок въртящ момент при ниски обороти и максимална мощност при високи обороти. С помощта на двустепенни турбокомпресори, номиналният въртящ момент се постига бързо и се поддържа в широк диапазон от обороти на двигателя, като осигурява максимално увеличаване на мощността.