Турбокомпресори TDI

турбокомпресори tdi

Турбокомпресори TDI

Двигателят TDI, турбокомпресор с директно впръскване, буквално турбокомпресор и директно впръскване е модерен дизелов двигател с турбокомпресор. Двигателят е разработен от Volkswagen, а името TDI е регистрирана търговска марка. Турбо двигателят на двигателя TDI осигурява висока динамика на автомобила, рентабилност и екологична безопасност. За да се създаде оптимално налягане на усилването в широк диапазон от скорости в конструкцията на двигателя се използва турбокомпресор с променлива геометрия на турбината. Турбокомпресори TDI. Турбокомпресорът има две общи имена, които се използват от различни производители: VGT, турбокомпресор с променлива геометрия буквално – турбокомпресор с променлива геометрия прилагане BorgWarner; VNT, Турбината с променлива дюза буквално – турбина с променлива дюза използва Garrett. Схема на турбокомпресор TDI. За разлика от конвенционалния турбокомпресор, турбокомпресор с променлива геометрия може да контролира посоката и големината на потока отработени газове, което води до оптимална скорост на турбината и съответно капацитет на компресора. Турбината VNT комбинира направляващи лопатки, контролен механизъм и вакуум. Направляващите лопатки са предназначени да променят скоростта и посоката на потока на отработените газове чрез промяна на стойността на напречното сечение на канала. Те се въртят под определен ъгъл около своята ос. Турбинна верига с променлива геометрия VNT-турбини. Въртенето на лопатките се извършва с помощта на контролния механизъм. Механизмът се състои от пръстен и лост. Турбокомпресори TDI. Работата на управляващия механизъм се осигурява от вакуумно задвижване, действащо чрез натиск върху лоста за управление. Функционирането на вакуумно задвижване се регулира от вентил за ограничаване на налягането на налягането, свързан със системата за управление на двигателя. Клапанът за ограничаване на налягането на усилването се активира в зависимост от величината на налягането на усилване, измерено от два сензора: сензора за налягане на налягането и сензора за температурата на входящия въздух. Принцип на усилване на двигателя TDI. По време на работата на турбокомпресорната система TDI се осигурява оптимално налягане на въздуха в широк диапазон от обороти на двигателя. Това се постига чрез регулиране на енергията на потока отработени газове. При ниски обороти на двигателя енергията на отработените газове е ниска. За ефективното му използване направляващите лопатки са в затворено положение, при което участъкът на канала на отработените газове е най-малък. Поради малката площ на напречното сечение, дебитът на отработения газ се увеличава и причинява по-бързо въртене на турбината. Съответно, колелото на компресора се върти по-бързо и работата на турбокомпресора се увеличава. С рязко увеличаване на оборотите на двигателя, поради инерцията на системата, енергията на отработените газове става недостатъчна. Следователно, за преминаването на „турбото”, лопатките се въртят с известно закъснение, като по този начин се постига оптимално налягане на усилване. При високи обороти на двигателя изпускателната енергия е максимална. За да се предотврати свръхналягане, лопатките се завъртат до максималния ъгъл, осигурявайки най-голямата площ на напречното сечение на канала.